onsdag 27 februari 2008

Westport.

Tamtadaaaam!
Nu ar jag i mitt nya hem och jag trivs, an sa lange, jattebra. Och jag, den dumma gasen, sa ju att de var britter, iallafall sa lat det som sa i telefon. Men ack nej, det ar australienare, och det kanns nastan annu koolare! De har ett relativt stort, valdigt ljust hus och jag alskar mitt nya rum. Aven fast mitt rum i Newburyport var betydligt battre, materiellt sett (dator, micro, kylskap, soffa) sa ar det har rummet sa himla mycket... finare liksom. Jag menar, dar, i mitt nu mera ex-hem bodde jag i kallaren, det var lagt i tak, fula mobler, morkt och oftast valdigt dammigt ifran takplattorna (av nagan mysko anledning). Det kandes typ som att man bodde i nagan jadra vampyrhala (Blaaaade), och visst fasen later det askoolt men 6 manader i ett vampyrnaste racker bra for mig det. Det har rummet paminner med om ett ljust vitt hotell rum med jakligt mycket potensiall att bli skitsnyggt. Det ar bara lite... kalt. Men det kan jag fixa till pa nolltid. Lite frasiga kuddar och overkasst till sangen och hanga upp lite trix pa vaggarna sa har jag det i bakfickan. Min absolut favoritdel i mitt rum ar badrummet. Det ser valdigt franskt och gammaldags ut pa nagat konstigt vis. Dessutom finns det ett badkar, det laskade jag mig sa jaadra mycket pa alltsa! Badkar. Jag har nog inte badat pa en triljon ar kanns det som.

Ehm, ja, kidsen ar skitsota ocksa. De har tva dottrar; Mia som ar fyra ar och Chloe som ar tva. Sa det kans verkligen som att det kommer att bli bra det har! Nagat som man kan fundera pa ar ju varat namn till bloggen, Boston/Berlin-delen alltsa. For jag ar ju inte i Bostonomradet langre, men jag kan inte tanka mig att byta heller for det kommer inte att lata lika klatschigt med Westport/Berlin, eller New York/Berlin. Ah, shitt tha zamee.

Forresten fick jag Linas fodelsedagsprelle i mandags, tror jag det var! Jag blev sa glad att jag nastan borjade bola! Jag fick en skitfin typ samlingsbox med Billie Holiday pa fyra (!) skivor, ett sott fjarilsskarp, en pocket och lite smatt och gott! Bland annat sa fick jag ett par typ.. ja, inte tidningar, men haften, med en massa bilder ifran diverse runways, och det allra basta var de sma notiserna som Lina skrivit ner pa mini-post-it-lappar och fast brevid bilderna! Jag skrattade heeela jakla tiden alltsa! Sjuukt roligt!

Ja, jag kommer val ta och rapportera mera, t ex om det finns nagra vettiga manniskor att umgas med i den har staden! (Jag truly madly deeply hoppas det......) Shalom! //Irene

Inga kommentarer: