söndag 17 februari 2008

james.

Alltsa, jag ar ju nastan helt jadra kar. Jag maste sluta kolla pa filmer med James McAvoy.
Han ar min nya on screen boytoy. Sa jaaaaaaaaadra.... snygg. Nae, han ar vacker, och jag vill bara borja grina nar filmen ar slut for jag kan inte fa nog av honom. Se honom i "The Atonement", eller "Becoming Jane" sa forstar ni vad jag menar. Eller ta bara en titt pa den har bilden. Mumma alltsa.


Eeehm, det ar val naganting annat som jag ar tvungen att lagga till ocksa eftersom det ar en ratt big deal just nu for mig och det ar att jag kommer att bli tvungen att byta familj, vilket aven betyder annan stad och antagligen sakert annan stat. Nar min vardpappa berattade for mig, i torsdags (pa alla hjartans dag, fyfan) blev jag helt forstord och bolade som en liten snorunge och ringde till pappa och allt. Anledningen ar for att min vardpappa blivit av med sitt jobb, han jobbade tidigare inom studielansbranchen men nu ska hela den branchen tydligen laggas ner och staten ska ta hand om det istallet, vilket betyder att det inte precis kommer att vara latt for honom att skaffa ett nytt jobb da han maste soka sig till en helt annan branch och det skulle ta ett x antal manader for honom att hitta ett nytt jobb. Och utan hans inkomst sa skulle deras ekonomi tydligen bli valdigt dalig, de har t o m gjort sig av med stadtanterna (kors i taket) och da blir liksom jag overflodig och aven om de ville ha mig kvar sa gick det bara inte. Sa nu ar jag annu en gang i sokning efter en familj och jag maste borja om helt och hallet precis nar det har borjat ga sa himla bra har for mig. Med familjen, kompisar, Mexicoresa och ja, allt. Men jag forsoker att se det positivt, eller ja, se det enda positiva i det hela vilket ar att jag for chansen att se och bo i en helt annan del av landet. Jag har nagra stader som liksom.. ligger langst upp pa listan, NYC, Chicago, Philadelphia och San Fransisco. Jag vet inte varfor men det kanns bara helt ratt med de staderna.
Sen var det ju igar ocksa. Jag berattade hela den har skiten for Julia och Jessin och de blev sa mycket ledsnare an vad jag hade vantat mig, eller ja, jag hade val inte ens tankt pa att de faktiskt skulle bli ledsen over det men de var de, och det gor mig glad. Inte att de ar ledsen saklart utan att de faktiskt bryr sig om en liksom. Sa for att vi inte skulle ga ner oss allt for mycket kopte vi upp oss pa rodtjut och tortillachips och slog lager hos Jessin och kollade pa "Across the universe", skitbra film, men nar det kom upp en scen med en som spelade gitarr paminnde det mig sa himla mycket om pappa sa jag borjade grina (rodvinet gjorde val sitt det med) och for att jag borjade grina sa borjde Jessin grina for att jag skulle aka och sen aven Julia, haha. Men roligt var det iallafall, mesta delen av tiden. Sa idag har jag varit helt jakla dod och jag sag ut som ett monster med minst 40 bast pa nacken med lila lappar efter vinet och morka ringar under ogonen. Sa jakla snuskig alltsa.. Men nu ska jag nog ga och lagga mig i sangen och kolla pa en gammal Saturday Night Live-repris. Ladda infor imorron och mitt sista au pairmote har i Newburyport. Snyft.
//Irene

Inga kommentarer: