fredag 1 februari 2008

halv sju pa morgonen.

Jahapp horrni, nu sitter jag har, halv sju i Sverige-tid. Mamma och pappa ar ju garanterat redan uppe och huserar och ar pavag till jobbet. Amerikanarna ar sa sjukt slappa nar det galler jobbtider pa morgonen. Min vardmamma Kristin till exempel, hon aker ivag till jobbet kanske halv nio - nio pa vardagarna, och da har hon typ minst 20 minuters bilfard till hennes jobb. Alltsa, vafaaasen. Vad ska det vara bra for da liksom? Plus sa ater folk har middag sa jadra sent. Hemma i Sverige at vi middag typ klockan 18, och da ar det anda ratt sent liksom. Men har... ja, har ater de ju aldrig fore 19:30 kan jag saga. Det ar som att hela deras dygn blir forskjutet bara for att de har sovmorgon varje jadra dag. Frustrerande och ett sloseri med tid och fritid med for den delen. De skulle ju kunna spendera sa otroligt mycket mer tid med sin familj om de borjade klockan sju till exempel. Alltsa, den har familjen skulle inte ens behova ha mig har om Kristin borjade sitt jobb tidigt och pa det sattet kunde komma hem tidigare istallet for klockan sju pa kvallen liksom.

Ja, men skitsamma.

Igar var det iallafall kul, eller ja forrgar var det kanske t o m (dagarna bara flyger ibland). Jessin gick sin forsta dag pa Harvard, han ska tydligen studera en asdyr psykologiklass, och da maste man ju liksom fira tyckte han. Sa da kom jag over till hans hus, som forresten ar skitstort, jag behover typ en karta nar jag ar dar, och sa delade vi pa ett 12-pack Corona och kollade pa "Superbad". En helt lagom och bra kvall. Forresten sa har Jessin nyligen varit i LA och traffat Sylvester Stallone och i Las Vegas och varit pa porrmassa. Av nagan anledning. Fast det skulle nog jag ocksa gjort, bara for att ha nagat att komma med, heheee. En redigan karlakarl alltsa!

Men tjaaaa, imorron ska jag blondera haret, om jag orkar. Pa forpackningen star det att det har medlet minsann ska ga ifran svart till ljusblond pa enbart en behandling. Vi far val se hur det ar med det. Det blir val Gimla antar jag, hehee. Men ni kan bara lugn, jag ska inte vara blond utan bara ljusa upp mitt alldeles for morka har. Jag ar sa jadra blek just nu och morkmorkbrut har gor det fan inte battre. Jag maste ju steppa upp mitt game lite kanns det som. For den enda som kan gora att jag kanner mig battre med mig sjalv ar jag! Word! (Om nu en harblekning funkar for mitt sjalvfortroende, sa kan jag ju saga att isafall ar mitt sjalvfortroende jaadrigt lattpaverkat, man kan val hoppat, haha)

Howdy! //Irene

Inga kommentarer: