måndag 25 februari 2008

Oscarsgalan.

Jag sitter just nu och kollar pa Oscars galan och Javier Bardem (som jag har for mig att Sara Engman ar valdigt fortjust i) vann nyss en Oscar for basta manliga biroll for sin roll i "No country for old men".

Sjalv kollade jag ju pa en film igar som ar nominerad till basta film, namligen Juno. En jadra bra film maste jag saga. Ellen Page som Juno var sa jakla klockren och ball. Och jag har ju en lite smyg-tonars-crush pa Michael Cera, av nagan anledning som jag inte riktigt vet.

Oj, nu blir det basta kvinnliga biroll! Jag tror och hoppas att Cate Blanchett kommer vinna for sin roll som Bob Dylan i "Im not there". Hon ar ju bara helt fantastisk och sa himla vacker. Speciellt nar hon ar gravve. Och vinnaren aaaaaaaaar................. fasiken Tilda Swinton vann for rollen i "Michael Clayton". Men ett jadra bra vinnartal maste jag saga. Inte det gamla vanliga med "tack akademin, blabla, tack till min familja, bla bla, my producer". Det hatar jag. Boooring. Hon pratade iallafall om att George Clooney sag jadrigt het ut i sin Batmankostym och naganting med nipples.

Ja, men iallafall, pa tisdag ska jag aka till min nya familj. Det ar dem som jag beskrev i det forra inlagget, britterna i Westport, CT. Jag larde mig ocksa sedan forra inlagget att det tydligen heter c-o-n-n-e-C-t-i-c-u-t och inte Conneticut som man alltid trott.

AAAAAAAH!!! NU KOMMER JAMES MCAVOY IN PA SCENEN!!!! JAG AAALSKAR HONOM!!!

Ja. Nu har jag lugnat mig. Det tog ett par minuter. Ja, vart var jag nuda.. Jo, jag ska alltsa till min nya familj pa tisdag och jag haller pa att packar som en dare och jar ar nastintill panikslagen. Jag har for mycket grejer och da har jag anda varit och kopt en till resvaska. Tur att jag har packa-lastbilar-gener i mig sa jag ar en jaakel pa att fa ner valdigt mycket saker i en tajt yta.

Skitsamma. Jag rapporterar val vidare. Senare.
Ciao //Irene

Inga kommentarer: