lördag 2 februari 2008

Fakking strejk som inte är sa himla Geil.

Gah, det är buss, u-bahn och tramstrejk. Alltsa gardagen var förstörd. Traskade man som vanligt till u-bahnstationen men nej da. Det var stängd. Det enda som gick var s-bahn. Jag fick ta ringen runt Berlin fran Innsbrucker platz till Schönhauser allee och ga därifran till skolan. Sa jäkla langt. Dessutom skulle ju jag och Natalie ut till Friedrichshain och kolla pa den sista lägenheten. Det tog kanske en timme ifran den s-bahnstationen till lägenheten. Det är helt otroligt. Men ja, idag klockan tre ska väl allt vara som vanligt igen. Iaf sa är det den lägenheten vi tar! Helt okej, fastän den är typ helt orange. Sa nästa fredag flyttar jag in och fa bo en vecka ensam innan Natalie har sagt upp sig fran stället hon bor pa nu. Jag är nöjd.

Idag skulle jag ta en härlig promenad i brist pa annat att göra. Tänkte att man kunna väl ta en avstickare, men fan vad lost jag är nu! Haha. Sa jävla langt bort ifran Hähnelstraße som man kan komma känns det som. Pa det började det hagla och blasa och allmänt... nae. Nu har jag hittat en mycket finare internetcafe än det jag är van vid. Tänkte väl ga och käka frulle nanstans ocksa. Natalie ville ga pa bio ikväll. Om det blir, hoppas jag att det blir kul. Just nu sa är det bara detta med lägenheten som känns bra, inget annat. Eller näe, jag menade egentligen allt känns bra utom en jäkla pissgrej. Den pissgrejen + strejken + hagelblasvädret. Resten är sa himla perfa. Jaja, ska väl försöka hitta tillbaka nu. //Tschüß Lina

Inga kommentarer: