måndag 11 februari 2008

weekend.

Hej allesamman.
Aaah, helgen har vart bra. I fredags efter jobbet gromade jag mig sjalv skitfort (troligen det fortaste nagansin) och slangde mig pa Boston-bussen for att ta mig till salsakvallen i Cambridge dar de flesta av min kara vanner redan holl till. Jag missade den lilla salsa lektionen de hade i borjan men som tur ar sa ar ju jag polare med salsakungen sjalv, Jessin Siirak, sa jag fick en lite specialarprivatlektion kvallen innan, sa nog fasen sopade jag banan av ratt manga! Eller tja... haha. Jag kan ju saga att jag holl mig borta ifran att dansa i narheten av Jessin och Julia for de var sa jadra bra, fyfan. Tydligen sa hade ju Julia tavlat i latinodans i x antal ar ocksa. Vafan liksom. OCH! Jag sag en skitsot kille ocksa! Den f o r s t a killen jag sett under min tid i Amerikatt som jag faktiskt tyckte sag bra ut. Herregud och aaaaamen. Han sag dessutom ut som en mix mellan tva hemskt stiliga karlar fran soderhamn. Men sjalvklart vagade jag inte prata med honom, haha, sa jadra typiskt mig. Men jag orkar inte ens bry mig om karlar sa det ar val skitsamma. Ja, det var iallafalll skitroligt att dansa salsa men efter nagra timmar var mina fotter heeelt forstorda kandes det som, jag ar ju inte sa van vid hoga klackar om man sager sa. Som tur ar korde jag med nod-ballerina i vaskan. Dem tackar jag jesus kristus for kan jag saga. Utan dem vet jag inte hur jag hade klarat mig.

Idag var det ocksa mucho underhallande. Jag och ett gang med mannsikor akte till ett stalle och akte pulka, vissa som jobbade hade deras kids med sig och det var sa sjukt roligt. Jessin filmade med sin kamera nar vi korde ett pulkarace och nog fasen gor jag vaaarldens jadra vurpa med pulkan langre ner i backen som man klart och tydligt kan se pa filmen. Och nog fasen fick jag hora det sen ocksa. Men det var sa jaaaadra roligt! Jag korde race med Hannahs killar Taylor och Cameron hela tiden, vi ar lite bundisar nu. Det kandes bara som en lattnad att vara med lite pojkar istallet for en tjej. Det ar valdigt mycket drama med smatjejer ibland sa det var kul. Sen akte the gang, vilket ar jag, Jessin, Julia och Hannah hem till Hannah dar vi bestallde pizza och kollade pa Grammygalan som var mycket bra. Speciellt nar Daft Punk dok fran ur elektropyramiden under Kayne Wests "Stronger" och Circus Solei som korde ett utdrag ur deras show "Love" som ar fullproppad med bra Beatleslatar. Och McHammer och Rihanna var ju inte heller att leka med aven fast Rihannas klanning sag ut som en gammal damvippa.


Milena och jag.


Wanpen, Julia, jag, Hannah och Jessin.

OCH, glomde ju nastan. Mitt har ar nu officiellt brun-rod-orange-blont nu, och det har jag minsann saknat! Kanns som att man ar arton igen, varen for snart precis tva ar sedan nar jag hade klippt page och korde blonderingskupp med Lina, badade i an i trono utanfor AnnaKarins hus nar mamma och pappa Martinsson var en vecka i Prag eller nar vi var hemma hos Rille i Gavle och satt pa verandan, rokte vattenpipa och drack folle och drog ner pa karfest vid Gavle hogskola och lyssnade pa nar Brownstone spelade och jag och Lina fick en lat tillagnad till oss och Lina och Rille bytte typ for evigt keps. Det var the good old times det! Haha!

Tja, nu ska jag nog borsta gaddarna och krypa till kojs.

PoZz // Eder Irene.

Inga kommentarer: