onsdag 6 februari 2008

Regnet det öser ner

solen (mitt humör) gar upp och ner. Idag har jag fatt lagt ut en mindre fortune, nan slags provisionsgrej som jag inte kommer att fa tillbaka. Jag är faktiskt lite knäckt och gratfärdig för det. Men mamma och pappa, det är ju inte direkt droger jag köper, det är hyran till en lägenhet. Okej. Det är skitajobbigt. Gash. Kan man fa känna sig bättre nagon gang. Iaf sa flyttar jag in i den nya lägenheten pa fredag och det ska bli sa himla skönt. Da kan jag vistas i köket utan att känna mig pastridig eller duscha utan att höra efter med djungeltrumman om det är ledigt och vadsomhelst. Inte behöva trycka pa rummet pa morgnarna (och kvällarna) för att känna mig i vägen och jag kan ha en teve sa jag kan fa vara lite uppdaterad nan gang (och ja, Grey's Anatomy börjar nästa vecka, likasa Tyska top model. Klart Lina läre se pa teve) Dessutom. Med duschen som jag har nu. Det är i ett badkar + världens minsta skynke. I mitten ställer jag mina duschgrejer och varje gang jag böjer mig ner efter tja vadsomhelst sa fastnar skynket mellan skinkorna. Varje gang. Obehaglig känsla (obehagligt för de andra...)

Idag var det en basketmatch man kunde ga och kolla pa genom skolan men nej da, det kunde jag inte följa med pa för jag och Nathalie lära sitta pa Homecompany. Sa jäkla surt. Men iaf, igar var jag pa tva och en halvtimmes seminarium med en svenska vid namn Clara och hennes umgängeskrets om tysk filmhistoria som skolan anordnade. Skitintressant. Sa nu kan jag allt om tysk film. Och varenda en de pratade om verkade skitkul, och det bästa är att man kan ocksa lana varenda en pa skolan gratis. Världens bästa.

Igar fick jag en fraga om mina lösögonfransar. Vada lösögonfransar, haha, sa jävla nöjd. "Det är tack vare Hypnose". Nöjdare människa än mig da fick man leta efter. Trala laaa.

Dessutom har jag fatt fnatt att spela quadrapop när jag sitter pa U-Bahn och klar mina rekord om och om igen. Jag är uppe i 50 000 nu, det är nästan sa jag känner att jag kommer att kla Neas rekord närsomhelst.

För övrigt är jag less pa Lidlravioli, trött pa regn (men solen sken igar), det är kul med skolan (dock börjar det bli svart nu), skitjobbigt med allt som ska göras till lägenheten, alla pengar som glider mellan fingrarna, kokosyogurten fran Lidl är mumma och likasa skolans kalasbilliga kaffe och Bäckereimackorna med lax som man köper tvärt över gatan. Prenzlauer Berg är jättefint men jag är lite mer förtjust i Friedrichshain. Jag har inte sett Brandenburger Tor än (Kryckan kommer att döda mig snart om jag inte gör det). Kreuzberg nästa, har inte heller vart där. Jag missade fashion week förra veckan och nu är det Berlinale, typ filmveckan och jag kommer nog inte märka av det heller. Dock har jag hört ryktet om att Robert de Niro ska vistas i denna stad. Jag läre käka currywurst, för det har jag inte heller gjort (Kryckan skulle val döda mig da ocksa, när jag inte har hunnit gjort allt man ska i Berlin pa de veckor jag har vart här nu) Pa Alexa shoppingcenter finns världens bästa cafe med världens bästa latte macciato caramel och det är inte helt konstigt med ett discotält rakt pa Alexanderplatz. Dessutom vill jag inom en snar framtid besöka Hamburger Bahnhof. Det ska visst vara nanting det med. Det är väl... allt. //Tschüß Lina

Inga kommentarer: