måndag 4 februari 2008

Hej hej halla.

I helgen har jag varit i Hingham hos Anna-Sara igen, kul som vanligt. Bade min och hennes familj skulle resa under helgen och att vara ensammen i ett stort morkt hus som man inte riktigt litar pa, med ett x antal bakdorrar och dylikt, ar inte speciellt kul. Darfor sa ar det bast att sla sig ihop med nagan! Att jag kollade pa programmet "Unsolved murder crimes of America" forsta kvallen nar jag var hemma sjalv gjorde ju inte saken battre. Nar de pa programmet dramatiskt avslutade klippet om Zodiacmordaren med att mannen man helt overtygande trodde var han hade dott men nar man matchade hans dna med Zodiac's sa visade det sig att det trots allt inte var han, och ingen vet vem han ar.... da blev jag smatt panikig och sprang runt och kollade alla lasen och bytte kanal till nagat som inte gjorde en lika radd... Nickelodeon. Alltid att lita pa!

Iallafall, pa fredagen akte jag till Anna-Sara, vi at pa Salsa, en mexikansk restaurang med skitgod tacosallad, mumme. Sen shoppade vi en aning, hyrde Saw 4 (jag holl pa att do, fast det gick forvanadsvart bra att kolla pa den faktiskt for jag kom fram till att den inte var sarskilt laskig.. mest bara jadrigt acklig). Pa lordag akte vi till Ikea, det kandes sa jaaaadra bra kan jag saga, fa lite serios Sweden feeling liksom. Vi lunchade pa kottbullar med lingonsylt, helt tokgott var det. Och sa handlade jag gravad lax och gravlaxsas i Ikeas matshop. Plus att jag handlade min kanske basta investering pa hela min tid i USA; En toaborste. For en san har man ju, sa ar det bara. Jag blir galen pa alla amerikanare som inte har det, jag menar, tank om man ar hos nagan och blir lite kacknodig och sa blir det spar i toan?! Man vill ju inte bara lamna det liksom! Da ar en toaborste guuuld vard. Framemot kvallen akte vi och kakade pa 99's som ar ett riktigt steak house liksom med redigana hemmagjorda hamburgare och strips, skitgott var det. Och sa akte vi pa bio och sag the Atonement som jag har velat sett i manader nu. Den var huuur fin som helst, scenerna och omgivningarna och sant, man ville bara lagga sig ner och do for det var sa vackert. Kiera Knightley och James McAvoy var ett jattefint par ocksa men det var nagat med filmen som gjorde mig besviken, det var inte alls som jag hade forestallt mig med tanke pa att den har igenforts med Titanic och sant. Den var alldeles for hoppig och komplicerad. Men jag angrar inte att vi sag den for jag behovde stilla min besatthet over den filmen, hehee.

Ja, en bra helg helt enkelt, det enda minuset var att jag kom forsent till min buss hem till Newburyport aven fast jag sprang ifran tunnelbanan till bussstationen sa missade jag den med kanske en minut. Hogst. Sa jag fick sitta och vanta i 2 timmar. Det sog och min hals gjorde asont. men vafan, nu ar jag hemma och jag ar nojd. Trots att mitt konto ligger pa minus $49! Ikvall ar det Superbowl, oj, det borjade forresten for en minut sedan, och New England Patriots ar med i finalen sa det ar lite smatt hysteriskt! Nu ska jag leta upp nagat att ata!




















// Irene

Inga kommentarer: