söndag 10 februari 2008

Ny lägenhet, nytt Kiez, nytt internetcafé

Det här var da nästan värre än det gamla. Gash. Eller okej, det gamla var bra. Det här är bara sa not-funky. Haha skitsamma, nu har jag flyttat iaf, det var ingen sorglig skilsmässa ifran Kryckan (dock fick jag en kram av sonen) men jag lämnade Schöneberg i vetskap om att Kryckan tyckte jag var lik Karlsson pa Taket. Herregud. Tack och hej sen S-Bahn till Ostkreuz med världens tyngsta väska. Lägenheten är bäst. Sov själv första natten och allt känns himla bra. Min första lägenhet likz. Att ha teve är faktiskt ocksa världens bästa, jag har hunnit kolla pa Pippi pa de sju haven (dubbat till tyska) Den bästa sommaren (dubbat till tyska) och pa diverse annat mumma. Igar kom Nathalie och vi gick pa Lidl och storhandlade. Typ tre grejer för min del, sjuttionio för henne (nutella, honung, kakor i överflöd och typ kinderägg... Ja, hon är ifran Schweiz) Iaf sa vart det da pasta för min del, det gillar inte Nathalie (inte ris heller, och absolut inte fläskkött. Hon gillar... potatisgratäng och broccoli...) tva minuter efter jag hade ätit upp lära jag akut besöka upp toan. Tack och lov för att det finns en radio där! Där satt jag smasvettig i pannan och sa kommer min absoluta favvilat nummer ett... Bleeding love. Sa inte ett passande tillfälle. Gud. Idag är det stora tvättardagen och jag är inne pa min andra maskin, jag hoppas inget gar snett. Ja det är mycket jag vill berätta, men inget är kanske speciellt intressant och dessutom orkar jag inte. Det är mycket som läre göras i mitt nya hem. Haha. //Tschüß Lina

Inga kommentarer: