tisdag 12 februari 2008

Siste man kvar pa Stammtisch


Haha näe. Skämt asido, men nog hade det hunnit sinat pa folk innan jag gav upp iaf!

imorn kanske det är U-Bahn, tram och busstrejk. Igen. Fyfan. Vad att göra. Kanske att man skulle vaga sig pa att vara busig och stanna hemma da men jag venne. S-Bahn gar ju men det är sa himla langt att ga. Uha. Men det far jag väl tänka pa imorn, idag ska jag vara stygg och dra till med en liten lögn och hoppas att det funkar. Hall tummarna.

Igar var jag pa Stammtisch, själv, (alltid jobbigt att anlända ensam... hah, men det är okej nu finns det sa manga människor här som man känner. Skillnad var första kvällen jag var där. Jobbigt. Att inte känna nan alltsa) Och ibland förvanas jag av att det finns sa himla manga bra människor. Och ännu mer förvanas jag av att det finns sa himla manga daliga, men det är ju en annan historia som jag inte ens orkar dra. Skitkul vare iaf, fick en lang föreläsning om hur manga betydelser en draktatuering faktiskt kan ha. Eftersom man alltid behöver en sadan, haha! Dessutom är en av bartendrarna sa. jävla. söt. Jag skojar inte. Han är likz... finger-lickin`-good(looking). Men tyvärr är han nog lagt at "fel" hall, ifran min vinkel sa att säga. Gash. Iaf sa far man ett gigantiskt stort ölglas här för 2,70 Euro. Ofattbart. Men det trakiga var att när jag lämnade skolan pa kvällen för att sakta trippa hemat, fick jag vänta aplänge pa tramen. Pa det ett byte, jag aker en station för langt, far ga, far vänta en halvtimme pa nästa AKER FÖR LANGT IGEN sa jag fick ga apalangt. Det skom skulle ha tagit mindre än en halvtimme tog mig igarkväll tva timmar. Jag kom hem vid tva pa natten. Toapappret var slut. Detta later ju nästan som en mardröm men! Jag hade tagit en rulle ifran skolan, tack Sara för att du inspirerade mig till detta smatt kriminella behaviour. Och tack och lov att det faktiskt gar att köpa mat här mitt i natten. Döner. Yes. Jag läre ha sett himla gullig ut där jag stod alldeles själv och vänta pa tramen och at döner.

Förresten sa är jag och japanen i min klass sa himla tighta. Idag har vi suttit pa lektion och ritat av alla fantrattar i klassen. Sa himla roande. Hehe. //Tschüß Lina


Inga kommentarer: