söndag 3 februari 2008

Gah, söndag

Söndagar. Spelar ju ingen roll om man är hemma eller i Berlin. Söndagar kommer alltid att vara söndagar. Men det skulle ju faktiskt vara en hädelse om jag gjorde nat ansträngade idag! Som att aka till Potsdam, som Kryckan tjatade om att jag skulle göra. "Du maste ju se Schloß Sansoucci". Näe. Inte idag. Vill inte. Orkar inte. Tänker inte. Däremot har jag köpt girlie Magazine, som faktiskt var bra, och suttit ute pa trappan och läst och myssnat pa murre för idag var det himla fint väder. Placebo. Jag är en periodare, och man blir ganska instängd musikperiodare när man bara har en mp3 med inte sä värst jättemycket plats. Placebo, det är nästan bara för bra ibland.

Igar, Alexanderplatz. Fyfan vad udda människor det är som hänger det pa kvällskvisten. En salig blandning av diverse turister, gamlingar (ja, det var en kärring som stanna och tjata pa mig och blablabla om jag var gravid eller nat. Nej. Usch) punkare i överflöd. Gah. Jag fick ont i huvudet och fick snabbt pula i min en napro och skölja ner med avslagen cola (lite smakänslig) Iaf var jag och Nathalie pa bio. Hon fick välja film. Gash, där har vi nan med beslutsangest. Da sag jag jag till att vi ola (lotta, hehe) om saken och det vart... National Treasure 2. Pa tyska. Helt igenom. Haha. Det är ju nästan bara för kul. Nästa vecka, tror jag det är, sa är det Berlins filmfestival. Om man haller till vid ku'damm kanske man far se nagon kändis. Who knows. Funkyyy.

Ibland glömmer jag bort saker som jag känner att jag borde berätta, som att jag t ex gar förbi den där pervokorven till staty som var i boken varje dag. Det är ju nästan bara lite för ironiskt. Jag har bara glömt bort att berätta det. Mathilda, du vet väl vad jag menar? Men nu har jag glömt resten, jag hade ju sa himla mycket pa lager. Eller ja, imorse tänkte jag pa när jag och Irene följde med Recon 6 ner till Kungen i Sandarne och vi höll nästan pa att stranda där tack vare en viss människa. Varför jag börja tänka pa det gar väl inte att säga. Det bara dök upp.

Dessutom läre jag bara lägga till att jag kanske har haft världens största sötsug idag. Nat fruktansvärt. Och jag har ju ingen reservgömma med gotta här inte. Näe, da far man vara lömsk och knycka lite i smyg. Jag väntade tills Kryckan hade begett sig utanför dörren, hon skulle fika med nagon "girlfriend", det gör hon jämt, och sen, efter att ha njutit av ensamheten för en gangs skull och suttit pa toa bra länge med en tidning, gick jag lös i köket. Jag vet vart hon förvarar kexladan, men hon hade ju knaprat i sig mest själv sa det fanns ju inte mycket till över för mig. Sen gick jag pa Straticellayogurten, sen upptäckte jag en gömma med pistaschnötter, och allt sköljde jag ner med sprite. Haha. Grejen är den att jag hade satt pa mig rött läppstift (till mjukisbraller, fraga mig inte varför) sa hon kan väl spara att jag ha gatt bananas pa allt gotta.

Nu längtar jag tills imorn. Till skolan. Farligt att säga men det är kul oftast.

Till sist, vad är detta? (ifran helgon.net)

morgue_ T19, Idag kl 15:04
(Oläst)
tja om traktor-dm räknas sa?
-->
MagnumPro7220 K30, Igår kl 17:28
är det din pappa som har kört rally?


//Tschüß Lina

Inga kommentarer: