onsdag 5 mars 2008

MF grillkyckling

Folk som inte riktigt fattar det här med hur man egentigen äter en grillkyckling kan ju bara ga och slänga sig i väggen, idag i cafeterian var det skitgod kyckling och potatis och varenda jävel kunde inte ens rensa ett kycklingben. Är det sa att man läre ga och visa kanske. Skitirriterande. Sa mycket mat som gar till spillo. Men egentligen var väl detta bara en liten notis.

Imorse följde jag med Sara och sag till att hon hamnade pa rätt S-Bahn. Nu aker hon hem. Skittjatigt faktiskt. Vi som har haft det sa trevligt. Igar var vi pa en spansk restaurang nanstans langt bort i väst. Dyrt, men gott (som fan) Ett dödligt men färgrikt inslag (läs jurraparken) Fläskfilemedaljonger, ugnsbakad potatis, grillade grönsaker, massa vitlökssas och san miguel pa det. Man läre väl anda känna det spanska andan. Vi diskuterade ocksa vad som skiljer en fin restaurang fran en... mindre fin. Man far underlägg till glasen och en karamell med notan, som plaster pa ett svidande sar. Jaja, som Sara sa, man skulle ju lugnt kunna ha tagit det som sista maltid. Gott sei dank, tänkte jag da, hon är nöjd! Menne, sen kom ju kommentaren om att det faktiskt var för lite sas. Haha. Skitsamma. Gott och kul var det iaf. Pa tal om mat sa kanske jag ska göra en liten bekännelse här och nu som faktiskt är lite pinsam. När jag var och at pa Burger King pa Alex random dag, random tid, var det en punkare (en punkare pa Alexanderplatz? Ja...) som sa "borde du verkligen äta det där?" Skitkul nu i efterhand, men inte just da! Man far skratta om man vill för det var ju ganska kul, attans att jag inte kontra med "jag kan iaf betala för det". Men sa snal som jag försöker vara sa kan väl jag inte heller egentligen betala för det... gash. Pappa, om Sara kommer och säger att jag minsann tog ut 4000 i en smäll sa ljuger hon inte, men det var ett misstag! Jag skulle ta ut stalars, filura lite för mig själv och tänkte att 400 (läs svenska kronor) skulle vara bra, och nog fan trycker jag in det och far ut 400 i Euro. Vilken jävla panik! Lite paranoid med väskan da. Men nu är de i tryggt förvar och ska agera nästa hyra. Inga "nöjespengar"... herregud. Folk ska alltid ha sa roligt nuförtiden. Förstar inte innebörden med att spara. Dock har jag unnat mig ett riktigt fint armband, guld, med cremefärgade hjärtan. Det är sa fint sa man nästan far tarar i ögonen. Tarar i ögonen far jag ocksa när jag tänker pa Monika.<3

Ja, vad kan man mer säga... Grattis till Elin och Elin och Elin. Tva för födelsedagar, en för förlovning. Kul för er. För mig med kanske.

Det är strejk IGEN. Sa det är S-Bahn som gäller. Ingen panik över det, vardagen funkar ända, men idag hörde jag att kanske DB, alltsa S-Bahn, ska strejka pa mandag. Da finns det inte manga alternativ att ta sig till skolan pa, eller nan annanstans för den delen heller. Fakk. Det är strejkvag här, 4real, sopgubbarna, lärarna, de flesta inom det kommunala... Det ryktas tom om att kassörskerna skulle strejka. Da har det gatt för langt. Utan Lidl, vad är jag da? Lite handikappad. Sa, Mathilda, när var det du tänkte komma? Om allt strejkar, kanske det inte är sa förtjusande kul. Dock skulle det vara över om tva veckor, from this day (moment) on (vad är det för lat? Jag har pratat för mycket engelska... Blöd)

Iaf, var har jag och Sara hittat pa da, Vi var en heldag vid Kurfürstendamm och pa KaDeWe, spännande, skrämmande. AJUSTE! Tydligen ska de ju ha värsta partyt där pa KaDeWe med 20-talstema, roaring twenties, och jag tyckte det verka apkalaskul! Men vad ser man, det kostar 150 Euro för inträde. Det var sa himla, bara ja inte sa himla kul. Kanske att man ska dit för att sta utanför som den looser man är och kika pa fina kläder iaf. Alltid nagot... Vi har vart pa nagon utställning som hette Glamour ocksa, med massa typ... filmstjärnor och andra flickor mellan 1920 till 35 nanting. Kul grej, men det var inte värt det för vi fick ga och ga och ga sa himla langt för att hitta det dära stället. Ah, vi har ju vart pa bio ocksa, Sweeney Todd (inte världens kulaste, om det är nagon som fragar mig) men bion var ju värt ett besök. Lugnt. Lag vid Hackescher Markt, speciellt omrade. För att ta sig till denna minimala bio, läre man ga igenom ett typiskt valdtäktskvarter, tur att vi var tva, och vem skulle egentligen ge sig pa oss. Det är väl det som är fragan, haha, men lugnt värt ett besök! Bara för den fina popcornpasen med gamla filmstjärnor i nattvardenuppställning och en africola gjorde det hela mycket bättre. Hoho. Vi har vart pa Berliner Zoo ocksa, och sett massa mumsiga djur! Fast gulligast var väl anda killingarna! Haha och Baobao, schätzchen som han tydligen kallades, det är en panda jag pratar om. Och massa stora kattdjur och aphus och hela kitet. Tom Knut, det där jäkla isbjörnen hela Berlin, Tyskland pratar om, men vad fan vad det, han var ju sa jävla skitig sa han sa ut som en common brunbjörn. Imponerande.

Imorse snöade det skitmycket! Riktigt ballt! Funky likz! Strejk + tjockt snöfall, livet känns bra. Men det riktigt konstiga är, att nu skiner solen som aldrig förr och det är nästan majväder. SJUKT! Typiskt. Nu ska jag väl... ga och köpa mig en cykel sa att jag kan ta mig till skolan överhuvudtaget nat mer. Tss. //Tschüß Lina

Inga kommentarer: