tisdag 11 mars 2008

BRIST!

Heeeej.

Jag har inte varit sa flitig med att blogga pa den senaste tiden, forlat forlat, men man har val helt enkelt olika perioder och de senaste veckorna har val helt enkelt varit en torrperiod. Aperopa torrperiod forresten! Sist jag skrev sa berattade jag val att de var ratt strika med matvanorna och sant, ingen mjolk bara typ soya och shitt. Iallafall sa tror jag att jag ar i kraftigt behov av calcium alltsa. Sen jag kom hit, for typ tva veckor sedan, har jag inte atit eller druckit naganting med eller innehallande mjolk, och idag sa sitter jag med vaaaarldens jakla huvudvark som vagrar att ga bort. Jag har gatt och intalat mig sjalv hela dagen att jag lider av svart calciumbrist. Sen kom jag pa att jag faktiskt har atit glass ett x antal ganger de senaste tva veckorna, men det kanske helt enkelt inte inneholl tillrackligt mycket calcium. Forr drack jag ju t ex mjolk varje dag, eller hade till flingorna iallafall.

Fast iochforsig.... min huvudvark skulle mycket val kunna bero pa somnbrist ocksa... Jag kommer inte ihag senaste gangen jag vaknade av min vackarklocka alltsa. Eller jo, typ sista dagen i Newburyport. Sen dess har jag vaknat varje jaaaadra morgon av att ungarna antingen a) skriker b) lyssnar tinnitushogt pa nagat kassetteband med barnlatar, eller c) gor stopp i toan med ett okant antal med fulla toarullar. Ja, det sistnamnda aro sanningen och det intraffade imorse. Jag fick dock inte reda pa det forran pa eftermiddagen nar jag gick in pa toaletten och sag att toaletten var igentejpan med silvertejp och sugproppen lag i badkaret, redo utifall den skulle behovas. Jaaahaa, tankte jag, det ar darfor det har luktat sa jadra mycket kack pa overvaningen idag... O_O

Nagat jag fasen ocksa har brist pa ar mat. De har ju knappt nagan mat! Om det ar naganting jag saknar fran Pattersons sa ar det minsann redigan mat! Aaaah, deras riktigt kramiga lasagne, och saladen med brodkrutonger och italiensk dressing och vitloksbrodet! Fyfaaasiken vad det var gott! Ja, det kan vara det godaste jag nagansin fatt dar, deras vitloksbrod! Gud jag bara dragglar alltsa! Men tja, annars ar det val bra. Jag ska ta och ladda upp lite bilder har nagan dag sa att ni kan fa se hur gulliga kidsen ar. De ar namligen sa sota att det nastan ar olagligt! Men nu ska jag forsoka att ringa nagan som vill aka och ata naganstans med mig for jag haller pa att svalta. Och jag maste kopa ett stort jadra pack med mjolk ocksa! Mmmmmmm. (jag har nog aldrig i heeela mitt liv cravat efter mjolk sa som jag gor nu, helt sjukt, jag som egentligen inte tycker sa varst mycket om mjolk......)

//Irene

Inga kommentarer: