torsdag 20 mars 2008

Liv i luckan alltsa.

Datorn har ju varit kvaddad i typ en vecka nu eller sa (vilket ar lika med panik....), men tja, jag overlevde val iallafall. I fredags hade jag den basta jobbardagen jag har haft i heela mitt liv. Jag, Angela och kidsen akte in till "the city" som man sa chict sager och forst gick vi pa varldens gulligaste stalle och at lunch, Alice's Tea Cup. Ja, alltsa jag sager bara det, dit ska jag ta precis alla som kommer och halsar pa mig alternativt mitt resesallskap om jag nu nagansin skulle aka tillbaka till New York. Sa himla bast och bra gomt i en lite sidogata in ifran Columbus Ave pa Upper West Side. Det var liksom "Alice i Underlandet" tema med jattesota vaggmalningar och mysig inredning med udda tekoppar och trevaningsbrickor med asgoda scones, te, smorgasar och kakor. Ja, jag var helt i extas. Efter det gick vi till Central Park och pavagen dit gled vi forbi Dakota building dar John Lennon bodde och blev skjuten och gick vi igenom hans memorialstalle i Central Park; Strawberry Fields. Vi fortsatte till den skitgulliga gammaldagsa karusellen som de har och akte ett x antal vandor, riktigt kul, sedan bar det av till zooet i Central Park och jag sag en isbjorn, pingviner (gud, jag kunde bara tanka pa filmen "Happy Feet" och da blev jag sa sjukt ledsen nar jag sag dem!) och pafaglar och en massa. Sedan motte vi upp Steve pa Columbus Circle och at middag. Ja, som sagt, min basta arbetsdag nagansin.

Sen var jag ju till NYC i sondags ocksa! Men med Camilla och Kajsa, tva klamkacka tjejer fran Lund som ocksa ar au pairer har i stan, mycket trevliga. Vi akte iallafall in lite pa mafa sadar, har man en ledig sondag maste man ju liksom gora naganting av den! Vi drog iallafall ner till Chinatown och gick pa Camillas specialar-basta-sjal-inhandlarstalle. Djupt inne i en valdigt tveksam byggnad hittade vi iallafall vart sjalparadis. Typ huur mycket sjalar i olika skepnader, farger och monster till en billig penning. 3 for $10 typ. Sen gick vi pa ett skabbigt kinesiskt bageri och inhandlade en massa sockerbullar for 60 cent styck (vilket kap liksom!) sen blev vi sa sjukt kissnodiga att vi var tvugna att ga in pa en restaurang och kopa glass och ris bara sa att vi kunde anvanda toaletten. Jag at, trot eller ej, glass med smak av roda bonor. Jag forstar liksom inte vart de far allting fran! Men det var faktiskt ratt gott. Men man var ju en aning forvirrad nar man satt dar och slevade in glass med kackade kidneybonor liksom! Vafasen liksom! Hah.

AH! Maste ju beratta ocksa! Jag (eller ja, hrrm, alla tre) kopte ett par aaaascoola horlurar ocksa pa en elektronikaffar! Typ vita och lite sadara 70talsretro och sa jakla snygga att jag jag kunde ha dott pa plats! $40 var de ju sjalvklart varda! Sedan akte vi tillbaka till Westport med ett par horlurar var (sag jakligt tuffa ut) och akte till Loise pa filmkvall! Och ja.... det var val det som var min helg, i stora drag.

Camilla och jag vid Brooklyn Bridge! Kajsa ar bakom kameran.

ADIOS! /Irene

Inga kommentarer: