onsdag 16 januari 2008

Tokkter, Nikkts, Ikk...

Idag är det första gangen som jag har haft lockigt har pa... skitlänge. Flera manader atminstone. Och jag är sa förbannat söt i det (och skillnaden mellan att jag är skitsöt och ser ut som en rugguggla är sä jävla tunn!) Pa det rosa läppglans och rosett i haret, i det lockiga burret, haha. Men vad händer da, om det inte börjar regna. Saklart. När man har piffat till sig lite extra, men det gör väl egentligen ingenting för haret var ju redan lockigt sa det skulle blivit värre om jag hade ansträngt mig med att platta det. Men mascaralinjerna under ögonen är kanske inte det mest klädsamma.

Nu sitter jag kvar i skolan och väntar pa en tjej i min klass som heter Natalie och är ifran Schweiz, dock har hon intensivkurs nu sa jag försöker döda tiden vid datorn. Ah, efter det ska vi till Alexanderplatz och checka in Fehrnsehturm.

Alltsa, det finns dubbelgangare överallt. Turkiska reggaekungen t ex, fruktansvärt likt. Tyska Goth-nic. Det gar en tjej i min grupp som är fruktansvärt likt Karolina Andersson, kanske inte till utseendet sa mycket men till sättet. En tjej paminner jättemycket om Marwa. Allt är sa slaende, och jag har aldrig vart en san som letat likheter hos folk förrut. Italienare och japaner har typ samma uttal pa tyska har jag märkt, lägger till vokaler i slutet pa alla ord. Icheeh bineeh... Dessutom blir jag galen pa folk ifran Australien och USA för de kan verkligen inte fatta det här med ch-ljudet. Det blir likz Tokkter, Nikkts, Ikk (alltsa Ich) och sa vidare. Det är inte sa svart att fatta att det INTE är sa, och hur manga ganger läraren säger till (da kan dom ju, det är ju inte det att de inte kan. För det gör dom) Men sen kommer det igen. Ikk... Hallah. //Tschüß Lina

Inga kommentarer: