söndag 20 januari 2008

Ibland känner jag mig bara sa... dum. Jag hade inte med mig mobilen till skolan i fredags och sü frügade Natalie efter mitt nummer och jag bah "du kan fü det pa mandag", men jag tänkte inte pa att jag skulle kunna ta hennes och skicka sms sen. Jag lurade mig själv ganska rejält. Dumma jag, dessutom sa skulle jag, Natalie och Celia kolla lägenheter men det gick ju inte för jag hade ju inte mobilen med mig. Hahaaaah.

Skitsamma, i fredags tänkte jag att jag skulle sätta mig och läsa lite grammatik (vilken vild fredagkväll Lina) men da sitter Gudrun, Kryckan, och skickar sms ifran sitt rum och säger att hon är tesugen. Sa sagt och gjort, vi satt och drack te och prata halva natten, skittrevligt faktiskt, och hon berättade massa insideinformation och ställen i Berlin och allt sadant. Om hon väl börjar prata sa finns det inte mycket som kan stoppa henne. Men det var en rolig tebjudning iaf.

Igar bannade jag mig själv ganska stort för att jag inte hade tatt vare sig Natalies eller Celias telefonnummer, Celia skulle ha akt pa konsert till Kreuzberg med Anna Claudia i varan klass. Det skulle jag kunna ha tänkt mig att hänka pa. Menne, man far roa sig pa egen hand och jag akte till Nollendorfplatz och gick pa Winderfeltmarkt, typ som Bergviksmarknaden fast fräschare. Det fanns mycket kul att kolla pa. Sen var jag en skitstor secondhandaffär nagonstans vid Nollendorfplatz (och ja, det är nog verkligen där som bögarna hänger) där man betalade per kilo. Jag hittade en massa fina skor och träningsjackor men jag köpte inget. Sen sa skulle jag aka hem och satte mig pa rätt tag, men i fel riktning. Men det var ju skitsamma, jag hade ju ingenting annat att göra den dagen sa jag bytte till S-Bahn i Kaiserdamm och akte runt mer än halva Berlin och spana in utkanterna av Kreuzberg.

Väl hemma, var Cyprian där, jag har knappt sett han där men vi satt och prata lite. Väldigt gullig kille faktiskt. Men han skulle dra vidare pa nagon födelsedagsfest och jag ville inte tränga mig pa, men jag akte istället till zoologischer garten och skulle spana in akvariumet men det var stängd. Shade. Men alla affärer omkring hade öppet till jättesent sa jag var underhallen ända. Köpt födelsedagspresent at Irene, en jävligt bra gava är det med. Jag övertraffade mig själv. Haha! Jag kan nog inte sluta tänka pa att hon kommer att bli sa himla glad när hon far den.

Nu är jag egentligen ute efter att köpa frulle, men drogs automatiskt hit och ville checka läget, det regnar men Gudrun hade hängt ett paraply utanför mig dörr sa det är inga problem. Jag glömde sladden till kameran annars sa hade jag ett par bilder jag ville lägga ut. //Tschüß Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

Just nu verkar det verkligen inte gå någon nöd på dig. Lina, kan du inte mejla din liksom riktiga adress till mig. Om man vill skicka nåt.