måndag 21 januari 2008

Hingham

Haha, ja, Lina jag ska forsoka att skriva lite mer. Jag har namligen fatt lite smisk fran alla mojliga hall om att jag maste ta och blogga mer, men jag har bara inte varit pa nagat humor, och det kanns inte som att nagat speciellt har hant heller. Men, det maste ju inte handa en massa saker for att man ska blogga! Ja, men nu har det iallafall hant lite grejer, i helgen var jag namligen for forsta gangen till Anna-Sara's hus i Hingham som ligger soder om Boston. Newburyport ligger norr om Boston, sa aven fastan det ar nara sa ar det... inte alls nara, haha. Hennes vardfamilj var i Vermont och akte skidor sa vi hade hela huset for oss sjalva och det var ratt sa gigantiskt, mycket storre an det jag bor i just nu och koket ser faktiskt nastan exakt ut som familjen Cohens kok i OC. Imponerande alltsa.

Vi bakade alltsa hemmapizza, som ar hur gatt som helst, tankte vi, men ja, varat resultat blev val inte det allra basta. Eller jo, skitgott blev det, men det skulle vara bra mycket godare om vi inte anvant sa himla mycket deg :// Vi tankte ju att, ju mer desto battre liksom, men.... jaaaaa, nar bananerna var vidbranda och det fortfarande var mjukt i mitten sa da kandes det inte langre som en san varst bra ide! Men inte fasen klagade vi inte, vi at med hull och har! Sen akte vi in till lilla fina stadens centrum och at pepparmintglass pa en glassbar med hemmagjord glass! Sa sjuuukt gatt alltsa. Jag alskar amerikansk glass, de har sa mycket smaker att man inte vet vart man ska ta vagen. Hemma i Sverige var jag inte ens sa fortjust i glass, det kandes mest som sloseri med pengar. Varfor kopa glass nar man kan kopa godis liksom, men nu ar det snarare; Varfor kopa godis nar man kan kopa glass?! Ja, nog om glass nu, annars blir jag sa jadra sugen. Men jag kan ju bara saga sahar, det ar ju pa betydligt hogre niva an na jakla GB big pack med vanilj, paron, jordgubb.

Sen drog vi hem igen, oppnade en vinpava och en chipspase och kollade pa en film, Cherry Crush, inte sa varst bra, eller tja, om slutet varit battre hade jag gillat den mer. Jag hatar daliga slut, om man inte vet hur man ska gora en bra slut kan man lika garna ge upp med att gora filmer for det forstor anda allt. Allt som allt var det en skitrolig helg, det kandes som att det behovdes, sa uppfriskande! Haha! Ett par pics kan jag val allt bjussa pa ocksa.


// Irene

Inga kommentarer: