torsdag 24 januari 2008

Bilder och fippel


Friedrichshain. Jag har höga förhoppningar pa det här stället!


Café Sankt Petersburg i Friedrichshain. Allt där är verkligen bara sa Sovjet, men inte i dalig bemärkelse.


Kanske inte världens mest intressanta bild men, jag läre bara visa toaletter. Det kryllar av delfiner och snäckor...


Innanmätet, golvplankorna knarrar som... ja, som värsta knarret iaf! Rakt fram är mitt rum, men det är sa stökigt sa jag bryr mig inte om att lägga upp nagon bild pa det.



Fran i helgen, när det regnade sa himla mycket. Det här är precis utanför där jag bor, Hähnelstraße i Friedenau. Det är nog hemskt fint här pa varen kan jag tänka mig när det blir lite grönare.

Igar var jag och Natalie ute i Friedrichshain och kollade pa en lägenhet. Alltsa, jag var verkligen överraskad för den var riktigt fin! (förutom färgen pa tapeterna i sovrummet... fräscht limegrönt. Inte när man ska sova ffs!) Men det var tva toaletter (da kan jag ta en för mig själv, bitte) och ett fin liten hörna där man kan ställa en säng och hänga upp nat tygstycke. Pax mig för det. Och i köket fanns det en läcker frukostplats. Jag är skitnöjd med den, 800 Euro i manaden, alltsa far jag betala halva det. Jag skär ner pa massa pengar jämfört med om jag hade stannat kvar där jag bor nu. Dock är det en provision pa kanske 500 Euro, men de far jag ju tillbaka när jag flyttar ut. Däremot är Natalie sa himla seg pa att bestämma sig. Menne, jag ska pressa henne. Däremot finns det en annan lägenhet som ocksa ligger i Friedrichshain pa Bänchstraße som var lite billigare, 650 Euro i manaden. Jag vill se den först. Det bästa är att det kanske ligger en kvarts restid ifran skolan, nu far jag sitta i nästan 1 timme och 45 minuter t o r till skolan. Det är illa.

I helgen är det Lange Nacht der Museen. Alla museum i Berlin har öppet till langt in pa natten och hela kalaset gar pa en billig penning! Yey! Dessutom är det ju die Grüne Woche nu, största agrimässan i världen, och det maste jag bara pa. Kanske pa söndag sa man har en hel dag att kika runt pa. Tydligen behöver man det, en hel dag eller mer, enligt Kryckan, men menar hon da hennes takt (haltandes med krycka, heehee) eller en människa med fullt friska ben? Jag vet inte. //Tschüß Lina






Inga kommentarer: