tisdag 15 januari 2008

Nu har jag hittat ett internetcafé

... som ligger i en turkaffär. Det är en smula läskigt, haha! Alltsa, bara tanken. Men det är folk som cirkulerar här sü det gür nog bra. Kanske ska satsa pa en Döner efterat. Det gar ju pa 2 Euro.

Igür var jag ju som sagt pa skolan pa kvällen, det var nagot som kallas för Stammtisch, alltsa jag var skitnervös, komma dit ensam (jag tvinga mig själv att jag masta dit) men det gick väl bra till slut. En kille ifran Irland, som är sa jävla lik Georg ifran Daxburg, gillar The Knife. Han trodde det var typ underground i Sverige. Knappast. En tjej i Brasilien hade en kompis vars mamma hade gjort CSS kända. Det är respekt. Dessutom vart hon helt till sig när jag visste vilka Explosions in the sky var. Haha! En jättegullig tjej ifran San Francisco. Ja, det var väl lite om det.

Idag har jag och en spansk tjej ifran klassen vart i Prenzlauer Berg och kollat runt lite. Vi fikade pa Kauf dich Glücklich som Hanna Löfgren har pratat sa varmt om, och vi at senare pa en indisk restaurang där jag fick världens största tallrik med lamm och linser i currysas med ris och sallad för 4 Euro. Det är bra det. Gott var det med, dessutom finns det rader pa rader med 2handaffärer, jävligt bra sadana ocksa. Den här tjejen är eventuellt intresserad av att dela lägenhet sa jag haller mina tummar! Jag har köpt Zitty och letat efter uthyreslägenheter i Prenlauer Berg och Friedrichshain, jag hoppashoppashoppas att det gar vägen. Da far vemsomhelst (naaah, verkligen vemsomhelst?) komma och hälsa pa!

Nu är jag lite sur pa mig själv att jag glömde USB-kabeln hemma, jag har knäppt lite bilder. Dessutom blir ju ett inlägg lite trevligare om man kryddar upp det lite. Men det kanske var tur, jag skulle nog inte vilja springa omkring med en kamera i den här affären. //Tschüß Lina

1 kommentar:

Anonym sa...

OKOK jag tar med mig: lilla farbrorn, p-o, långe röde... alla jag ser helt enkelt!